maandag 8 maart 2010

Stop de tijd voor meer kwaliteit

Eind vorig jaar kwam de heer Van Quickenborne (OPEN-VLD en minister van ICT) in de media met een nieuwe regel die hij wil opleggen aan de klantendiensten van, in het bijzonder, de Telecomsector. In de toekomst zal men ervoor moeten zorgen dat er binnen 2,5 minuten een fysiek persoon aan de lijn is.


De LBC-NVK en de CNE hekelen het feit dat zo’n maatregel genomen wordt zonder een grondig debat met alle betrokken partijen. Verder zijn wij van oordeel dat de verantwoordelijkheid van de lange wachttijden volledig moet worden gedragen door de betrokken ondernemingen. Als de beleidsvoerders van oordeel zijn dat sancties nodig zijn dan willen wij sancties die gunstig zijn voor de betrokken medewerkers en niet zullen dienen om de staatskas te spijzen.

De voorstellen:
  • Verplicht de ondernemingen om meer personeel aan te werven wanneer blijkt dat ze niet snel genoeg de oproep kunnen afhandelen.

  • Verbeter de loon- en arbeidsvoorwaarden van de callcenter medewerkers.

  • Maak de keuzevrijheid in de operator groter en doe de hoge telecomtarieven in België dalen.

  • Zorg voor een platform waarbij alle partijen kunnen deelnemen aan het overleg. Dit zijn klanten/gebruikers, callcenters/leveranciers en personeel/vakorganisaties.

Ga je akkoord met onze voorstellen? Teken dan de petitie van LBC-NVK !






Geen opmerkingen:

Een reactie posten